- Högtryck för reklamradion i sommar! -

Radion är sommarens vinnare på mediemarknaden med en uppgång med 23 procent i juni och 24 procent under juli. Hittills i år har radioreklamen ökat med hela 24,7 procent och står därmed som vinnare bland övriga medier enligt den rapport som Sveriges Mediebyråer sammanställer varje månad.
 
Mediekategorierna TV och Internet ökade också under sommarmånaderna. TV med 10,8 procent och Internet med 6,3 procent. Den mediekategori som hitt...ills i år har tappat mest är "Dagspress Storstad".
 
”Medieinvesteringarna ökade under sommarmånaderna med 2,4 procent, och juli 2017 är den högst uppmätta julimånaden hittills i Mediebyråbarometerns historia. Dock hade årets sommarperiod en extra faktureringsdag, vilket medför periodiseringseffekter. Sett ur ett längre perspektiv kan vi se att mediebranschen mår bra och ackumulerat hittills i år har medieinvesteringarna ökat med 4,1 procent och kommer sannolikt att bibehålla ökningstakten under hela 2017″ det säger Staffan Slörner som är VD för Sveriges Mediebyråer.
 
Sveriges Mediebyråer sammanställer varje månad, med start i augusti 2006, hur mycket pengar som investerats i media via medlemsföretagen. Statistiken tas fram av Kalin Setterberg, via de ekonomisystem som mediebyråerna använder, och håller mycket hög kvalitet. Medlemmarna i Sveriges Mediebyråer hanterar de flesta av Sveriges största annonsörer. Från och med oktober 2006 har fler mediebyråer tillkommit i rapporteringen.
 
Högtryck för reklamradion i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0