- Radioreklamen slår nya rekord! -

Radion gör rekordresultat och visar en uppgång med 53,7 procent enligt Mediebyråbarometern för april 2017. Under årets första fyra månader har de förmedlade investeringarna i radioreklam stigit med 24,7 procent. Detta samtidigt som alla medier gemensamt har haft en tillväxt på 4,6 procent.

 

- Återigen är radio den stora vinnaren. Medieinvesteringarna i kategorin uppgick till drygt 47,6 miljoner kronor i april, vilket är den näst högsta noteringen i Mediebyråbarometerns historia. Kategorierna utomhus/trafikreklam och internet gjorde också en stabil månad, där de båda ökar trots höga jämförelsetal. Det sker förflyttningar och mycket annat spännande i branschen - det kommer vi att diskutera och analysera under Stockholm Media Week nästa vecka, det säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer, i ett pressmeddelande.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0